Uppenbart? Nehe du.

När vi var på IKEA igår såg jag en våg på golvet. Tänkte att jag skulle väga mig, för jag borde ju ha gått ner lite mer i vikt på de ca 2,5 månaderna som gått sedan efterkontrollen som var senaste gången då jag vägde mig (jobbigt lång mening). Då låg jag på ca 65, innan jag blev gravid vägde jag 58. Har på sistone tagit i alla fall ett par promenader i veckan, vilket man tycker bör ge visst resultat, åtminstone nåt kilo. Döm då av min förvåning när vågen visar att jag GÅTT UPP nästan TRE JÄVLA kilon!!!
Självklart blev jag irriterad utav det, och inte blir det bättre när sambon säger något i stil med; men det är ju ganska uppenbart att du gått upp i vikt.
Nej, det är inte uppenbart! Jag trodde jag gått ner, lite grann. Inte upp. Väger ju återigen lika mycket som jag gjorde i sjätte månaden. Wtf?!

Så säger de inom vården att vikten bara rinner av en när man ammar... Jaha, vems vikt? Uppenbarligen är det bara något de säger för att man ska amma längre. Och när man tänker efter... Man äter mer när man ammar, för man blir hungrigare. I mjölken går det över näring, men knappast massa kalorier, eller? Så man själv blir av med näringen och sitter fast med mängder utav kalorier. Eller är jag helt fel ute?

Ååååååh, jag vill sluta amma! För det är nog lätt när brösten aldrig verkar vilja tömmas...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0