Bättre sent än aldrig!

Eller? Klart att det är! Åtminstone i det här fallet. Vilket då? Jo, att sätta igång med sitt körkort på riktigt.
 
Förut har jag alltid tänkt att jag skulle tamitt körkort innan jag fick barn. Allra senast under graviditeten i så fall. Hur svårt kan det vara liksom? Dock har det av olika anledningar inte blivit så... Mest för att jag inte kunnat övningsköra med någon, och inte har så värst bra finanser, så körskola skulle bli så fruktansvärt dyrt. På sistone har jag dock mer och mer känt att; Nä, nu f-n ska jag ta mitt körkort. Så idag gjorde jag slag i saken - jag gick runt till olika körskolor. Skulle kolla hur flexibla de är med körlektioner, om man eventuellt kan ta med sig lillen, hur mycket det kostar, hur trevliga de är osv. Ni ska tro att det var rätt svårt. Var inte stället stängt, eller personalen ute (eh, hur vågar man lämna ett ställe helt öppet och obemannat?) så kunde man inte alls komma in med vagnen. Det var trappor upp till nästan vartenda ställe!
Efter många om och men hittade jag i alla fall ett ställe, där jag kunde komma in med vagnen, och där de hade personal inne. Jättetrevlig sådan dessutom! (hoppas de kommer fortsätta så, man kan ju alltid vara trevlig för att sälja sig/sitt företag men visa sig vara tvärtemot...) Man har möjlighet att låna datorer för teoriplugg 24/7, ta lektioner sena eftermiddagar, och det inom kortare tidspann. Jag ville ju först tagit en intensivkurs, men tror inte jag lyckas lösa det med lillen, så en-två månader får duga istället. Dessutom, så sa de att det kan vara okej att ta med sig lillen nån gång ibland när man ska plugga, om det inte är så mycket folk där i övrigt. Toppen! Ytterligare ett plus var priset; 12500:- för 20körlektioner, all teori inkl. böcker & sånt, bägge riskdelarna, samt lån av bil vid uppkörning. Helt överkomligt, bara hoppas jag klarar mig på det.
 
Nu ska jag ta mig fan ha mitt körkort! Håll alla tummar och tår ni har för att det ska gå bra för mig! :)


Kommentarer
Johanna

Lycka till vännen, detta klarar du! Jag tog deg när jag var gravid och det var rätt tufft med alla gravidhormoner ;)

2012-09-04 @ 19:12:41
URL: http://lillafamiljenbus.blogg.se
Anonym

That's the spirit ! :)

2012-09-05 @ 15:45:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0