Första körlektionen

Igår körde jag på körskola för första gången! Jag hade överhuvudtaget inte kört på över två årföre gårdagens körning,så det var ändå lite nervöst. Vilken ordning gör man allt liksom? Starta bilen, hum... Koppling, broms, parkeringsbroms, växelspak... Det kändes lite "eh..?" till en början, men det gick väl hyfsat ändå. Jag lyckades hålla bilen rätt på körbanan, fick backa (har jag aldrig gjort förut!), köra runt kring samma område (uppe vid Elmia) för att till slut köra ner till körskolan. Sa från början att jag inte ville köra i stadstrafik, men det var inte så farligt det lilla jag körde i stan sen ändå. Körläraren tyckte att jag skulle klara av det, för enligt henne märktes det åtminstone att jag kört bil nån gång förut. Phu! Känner mig dock fortfarande lite nervös, för jag har nästan glömt bort i vilken ordning man startar bilen igen. Så kan det gå! Kan någon förbättra prestandan på mitt minne åt mig? ;)
 
Ja, så imon är nästa körlektion, då blir det nog mer vägkörning och parkering. Jag suger på att parkera, just saying. Kan vara bra att träna på då.
 
Har även haft två teorilektioner, av fyra totalt, men bör väl läsa lite mer än så. Har dock inte riktigt haft tid/ork att göra det hemma än, har en liten skrutteplutt som gärna försöker rycka i böcker man läser emellanåt :p Får väl börja läsa teori på kvällarna när han somnat istället antar jag. Tror det kan vara bra att t.ex kunna vad olika vägmärken betyder när man är ute och kör, eller?
 
Nä, nu har jag fått nog av min dator, detta inlägg tog mig nästan två timmar att skriva eftersom datorn/internet hängde sig, datorn hamnade i viloläge, webbläsaren vägrade svara osv. Om jag hade vetat förut vad jag vet nu, hade jag köpt en "normal" dator förut, istället för den här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0