Nio månader

Idag är världens bästa lila skrutt redan nio månader! Känns som om tiden går så oerhört snabbt, 3/4 av ett år har redan gått, bara 1/4 kvar till hans första födelsedag... Wow. Nedräkningen började för länge sedan visserligen, men nu börjar det närma sig med stormsteg! Finaste gullungen <3
 
Emellanåt känns det som om uvecklingen inte går så mycket framåt längre, men när man täkre efter, så gör den nog det ändå. Hans prat låter mer och mer som riktigt prat. Han har långa dialoger för sig själv, där man undrar vad han egentligen säger. Han kan vinka, och gör det mer och mer när någon annan t.ex vinkar hejdå till honom. Han klappar ofta händerna åt sig själv, eller sitt favoritprogram på tv. Jag har lärt honom "indianljud" (om ni förstår vad ja menar) och han försöker göra dem själv - dock med knuten näve eller med leksaker. Sätter man sin hand på hans mun, börjar han dock göra ljud så det blir riktigt. Han blir mer och mer stabil. Jag har lyckats få honom att stå upp på egen hand i ca en halv minut innan han kom på det och satte sig ner. Några gånger har jag även fått honom till att gå uppemot tio steg genom att enbart hålla mig i en hand, istället för i båda två. Det är dock väldigt svårt att få till, han har blivit väldigt feg på senare tid... Vi var rätt många som trodde han redan skulle lärt sig att gå vid det här laget, med tanke på hur länge han gått utmed möbler samt med hjälp av andra. Ibland kastar han tillbaka bollen till en, när man kastat den till honom och man ber honom om det.
 
Tja, han lär sig ändå mer saker hela tiden, även om det är så saker. Men, det är sååå sött mycket av det han gör! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0