Jönköpings marknad, eller jag-fattar-varför-en-del-kör-på-folk-med-barnvagn

Igår var vi på marknaden i stan. Vårmarknaden. Det råkar vara marknadshelg denna helgen, och jag & skrutt bestämde med moster och mormor att vi skulle kika igår. Det var galet varmt (ja, det underlättar ju inte att jag inte har typ några svala kläder jag kommer i, eller haft tid att raka benen så att jag kunde ha typ capribyxor på mig... Var tvungen att ha mina gravidjeans om jag inte ville gå i mysbyxor :s) och sjukt mycket folk på stan. Väldigt många med barnvagn med... Eller kanske tänker man bara mer på det när man själv har barnvagn?

En sak jag märkt med folk; man hör så mycket klagomål på folk med barnvagnar, att de är hänsynslösa och kör rätt in i andra, men jag börjar förstå varför. De som inte har barnvagn, tarför givet att de kan gå hur som helst, rätt framför en när man försöker ta sig fram. De ställer sig i vägen, stannar mitt i vägen och flyttar inte på sig när man själv är på väg förbi. Det tar totalt tvärstopp, och de vägrar ofta flytta på sig. Till slut blir man själv irriterad på folk, och då kanske man kör in i dem av ren frustration. Så kände jag i alla fall igår. Jag ville bara meja ner varenda jävel som ställde sig i vägen, och det var många! Dock gjorde jag inte detta, för jag är ändå för snäll för det. Eller mesig. Vilket som. Ändå var det en gubbe som blev skitsur på mig, när han själv gick rätt in i vagnen. Jag hade t.o.m stannat med den för att jag såg att han bara gick rätt ut framför mig utan att se sig om. Ja, man blir så trött på folk, och de förtjänar nästan att bli påkörda av folk med barnvagnar!

Tillbaks till marknaden i övrigt... Hittade inga direkta marknadsfynd, men köpte faktiskt en top och ett par sandaletter till mig. Behöver lite nya saker, som skor för varma dagar och gärna lite kläder med färg. Så spenderade nästan 300kr på mig själv igår, det var det mesta på länge. Även skrutt fick självklart nånting; en body som jag tyckte var jättesöt och bara var tvungen att köpa (nästa storlek) och två par strumpor vilka var på rea. Skrutt får nästan alltid något när jag är i affärer. Kan inte låta bli.




Skruttens nya body, visst var den söt?!





Mammas nya sandaletter, me like!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0