Gårdagen

Igår var det ju som bekant Mors Dag. Här hemma hände det inte alltför mycket, men eftermiddagen blev riktigt trevlig! Jag & skrutt, mamma/mormor, och mina systrar på den sidan, började först med middag på Aqua på Piren för att fira våran gemensamma mamma. Maten var supergod (åtminstone risotton, majskycklingen var lite tråkig i smaken faktiskt... Men risotton var underbar! Hade kunnat äta mycket mer av den.) och vi hade trevligt. Pratade lite, gullade med skrutten... Våran servitör var också väldigt trevlig, och det var inga problem att ha barnvagnen bredvid bordet.

Efter middagen, tog hälften av oss glass. Årets första mjukglass för min del :) Dock blev det lite stressigt där, eftersom skruttens pappa skulle komma och hämta upp honom, så att jag, mamma och syster S kunde gå på bio. Så, kvällen på stan avslutades med att vi såg på Dark Shadows. Tim Burton och Johnny Depp brukar vara en bra kombo. Dock var slutet lite... Rörigt. För många lösa trådar att knyta ihop, och för mycket nytt som dök upp. Hade det inte varit för det, hade filmen varit mycket bättre i helhet. Men, större delen av den var i alla fall bra.

Så, min första Mors Dag blev rätt bra, solen sken och vi hade en trevlig eftermiddag med familjen. Dock önskade jag ju att själv ha blivit lite mer firad, men man kan ju inte få allt här i världen. Även om jag är lite besviken. Jaja, förhoppningsvis kommer skrutten fira mig i framtiden på något vis :) Och, jag fick efter att ha sagt till om det, smörgåsar i sängen på morgonen. Kunde definitivt ha varit värre!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0