Dagens BVC

~*~
Vikt: 7600 gram
Längd: 67,4 cm
Huvudomfång: 43,7 cm
Ålder: Fem månader, en dag
~*~



Lillen växer så det knakar! Längdmässigt tycker jag han känns lite kort om man jämför med klädstorlekarna; att storlek 74 ska vara från sex månaders ålder... Känns ju inte som att det kommer hända för skruttens del, trots att han är rätt stor ändå. Beror ju på vem man jämför med, och egentligen ska man ju inte jämföra sin bebis med någon annan än just sin egen bebis. Han följer ju sin egen kurva som han ska, inte på millimetern, men i princip. I alla fall, han börjar bli tung, och det märks när man bär på honom. Dags för mig att börja träna snart kanske? :p

Idag var det också dags för påfyllnad utav vaccinationen, och denna gången följde skruttens pappa med. Jag mådde i princip psykiskt dåligt utav att behöva ta hand om det ensam senast, med min sprutfobi och stackars litens skrik. Han gillar inte alls sprutor, och jag kan inte klandra honom! Nog för att det är bra för honom i det här fallet, men ändå. Alltid lika skönt när det är över. På vägen hem somnade han i alla fall gott i vagnen, och nu verkar han rätt nöjd ändå. Leker med snuttefilten, tittar på barnprogram och pratar lite. Dags för mig att busa lite med honom snart!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0