Tuttvärk

Värk och värk... Idag är de mest ömma, och känns något tomma. Märkligt egentligen. Så sent som i måndags spände de som sjutton. Började hårdna till rejält och jag började få lite feber. Trodde det var mjölkstockning på gång, och lät lillen äta lite oftare, lite mindre åt gången. Igår hade det gått över. Idag känns det som sagt lite tomma.
Dock ömmar bröstvårtorna rätt rejält. Kände att jag inte klarade av att amma nu senaste gången lillen ät, hans pappa fick göra ersättning och mata, så jag åtminstone kan amma lillen till sömns. Enda sättet det går att få honom att somna på, förutom promenad med vagnen. Promenader orkar man dock inte med såhär sent på kvällen, pigg och alert som man är (eller inte).

Så, nu hoppas vi det hinner bli lite mer mjölk inom närmsta timmen igen så skrutt får äta. Han äter ändå med i snitt två timmars mellanrum dygnet runt. Ujujuj. Tänk om man själv gjorde det, vad fet man skulle bli!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0