Tröttare av förkylning?

Vi är ju då lite förkylda här hemma. Åtminstone jag och lillen då, sambon är väl lite friskare han. Inte som att vi är sådär superjobbigt dunderförkylda, men visst rinner näsan på mig så jag behöver snyta mig ett par gånger om dagen. Nysningarna är högljudda, och emellanåt dyker det upp lite hosta. Lillen verkar mest ha ont i halsen. Hans näsa har inte runnit så mycket, men han är hes. Hans skrik låter ynkliga, och även då han skrattar hör man att han är en aning hes. Stackarn. Försöker förklara för honom att det går över, men undrar om han förstår? Hoppas han gör det i alla fall.

Han har i alla fall sovit något bättre de senaste tre nätterna. Istället för att vakna med max en timmes mellanrum, så har det legat på ungefär två timmars mellanrum. Inatt var det till och med en omgång han sov nästan tre timmar, så det har ju gått åt rätt håll. Frågan är då bara, beror det på att han är tröttare på grund utav förkylningen? Kommer han fortsätta sova bättre när han blir frisk igen?

Han har ju även börjat få magdroppar, som tydligen ska vara bra om man har ont i magen/är gasig. Kan det vara så att han har mindre ont i magen? Åh, hoppas det jag! Stackare till att behöva ha ont.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0