Nästan vårstädning

Idag har det minsann städats här hemma! Äntligen! Har bland annat tyckt att fönstren sett för jävliga ut rent ut sagt, sedan januari. Var nära på att ställa mig och tvätta dem redan då, men kom på att det var dumt, för då var det snö och minusgrader. Riskera att fönstren spricker är ingen bra idé, har jag hört...

Men, idag har fönstren tvättats, i princip varenda plan yta har dammats av, det har möblerats om i bokhyllorna så inga småsaker ligger längst ner (förberedelse inför att gulle-julle lär sig krypa om ett par månader) samt att lexikonen fått plats, det har dammsugits, skurats golv och diskats. Så äntligen lukar, och ser det rätt rent och fräscht ut här hemma. Nästa projekt jag ska påbörja när jag hinner, är att gå igenom alla mina kläder och papper, för det lär finnas en del att slänga, alternativt ge bort. Har i alla fall skor jag vill sälja också, men känner inte så många som har 36:or...

Just ja, jag har även påbörjat ett fotoalbum med bilder från graviditeten och lillens första tid! Även det på tiden, fast jag har inte hunnit mer än fyra sidor än så länge. Det där kommer ta tid...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0