Massage, massage

Idag var vi på babymassage igen. Dags att lära sig massera lilla magen, del två utav fem i kursen. Sista kurstillfället ska det vara helkroppsmassage som gäller, och det ska tydligen ta runt en halvtimme.
Så, som sagt, idag var det magen som gällde. Lillen verkade dock inte alltför förtjust i magmassagen, inte alla rörelser i alla fall. Han blev lite grinig, så frågan är om han kanske hade lite ont i magen? Eller beror det på att han är lite kittlig? Får väl se nästa gång vi testar det. Benen är populära att få masserade åtminstone, då babblar han på med handen i munnen.
En annan massagegrej som instruktören gick igenom idag, var hur man gör om bebisen har magknip. Jättebra om det funkar, och om lillen får magknip! Tror inte han haft det någon gång än så länge, men den dagen lär nog också komma, och då är det bra att ha lärt sig sådana här grejer.

Denna gången var vi tre mammor kvar efter att alla andra gått, tre mammor som ammade sina bebisar lite innan vi tog oss därifrån. En utav de andra började ställa lite frågor och prata lite, vilket var trevligt. Man kan ju kanske hoppas på att man kan lyckas bli vän med någon, då jag inte direkt har några vänner i den här staden. Hade varit trevligt i alla fall. Jag saknar att ha nära tjejkompisar att umgås med.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0