Mage till rygg!

Emellanåt känns det som lillen utvecklas i rekordfart! I alla fall om man jämför med den ålder de flesta bebisar har när de gör vissa saker. Idag är han 3 månader, 1 vecka och 4 dagar gammal. Idag vände han sig för första gången från mage till rygg, exakt på dagen en månad efter han första gången vände sig från rygg till mage.

Det var på babymassagen. Medan instruktören (eller vad man nu kallar henne) pratade och berättade lite saker, lg lillen och åmade sig. Vred sig runt, runt genom att sparka och vifta med benen, ena handen i munnen. Pladdrade på. Jag vände honom med benen mot mig ett par gånger, och till slut lade jag honom på mage istället. Tänkte att han kanske bara ville se de andra bebisarna, vilket inte är så lätt om man är vänd mot mamma. Då, helt plötsligt, snurrade han över till rygg igen. Jag hann knappt se hur det gick till, så oförberedd var jag! Och där låg han återigen med handen i munnen, tittade på mig och smålog.

Han är så duktig, min lille skrutt!



Kommentarer
Tina

Visst är det härligt! Casper har dock aldrig vänt sig från rygg till mage förens för nån månad sen hehehe.. Det är så olika det där. Nu kommer du inte få en lugn stund när han ska sova för vänder han sig i sömnen som casper gjorde och vaknar blev han vansinnig hahaha... :P

Hur går det med hans mage??

Casper har börjat kräkas igen.. :S och luktar som vuxenkräks... kanske magsjuka :(

2012-03-26 @ 12:34:02
URL: http://minlillabusunge.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0