Magdroppar = mindre bajs?

Lillen har ju nu fått magdroppar i ett par dagar. Typ tre eller fyra, minns inte exakt. Han får de från Semper, och nu undrar jag en sak. Andra som testat magdroppar; vad har ni märkt för skillnader efter att era barn fått dem? Har de börjat bajsa mer/mindre? Lösare/hårdare?

Skrutt har nämligen inte bajsat på två dagar nu... Tidigare har han oftast bajsat en, ibland två, gånger om dagen. Är det normalt att han plötsligt inte bajsar alls? När man letar information på nätet står det att barn som ammas kan gå upp till en veka utan att bajsa utan problem, men ska det verkligen komma så plötsligt? Bajset har hela tiden varit mycket löst, ibland rinnigt. Vanligtvis ungefär senapsgult, ibland med små "korn" i. Lite orolig blir man ju, tänk om han fått förstoppning... Kan man få det utav magdroppar?



Kommentarer
Monia - mamma till Tuvalie ♥

vi ger också sempers magdroppar och ja, nu när du säger det så bajsar hon nog lite mindre... glömde ge dropparna idag och igår också kom jag på - och kanske därför hon bajsat som sjutton nu på kvällen. flera blöjor har gått åt, plus att hon bajsade genom kläder och allt i en.. hm, kan det vara magdropparna som gjort sån skillnad? har jag inte tänkt på förrän jag läste det här :P

2012-03-25 @ 21:42:50
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Emelie R

Efter ett barn med konstant kolik så säger min egen erfarenhet att magdropparna är på gott å ont , dels kan de ta kål på magbubblorna om det är så att de har mkt knip, å dels kan de framkalla knip för att man typ kör igång systemet så , BVC sa att vi skulle börja med både semper å minifom. Semper liknar ju de som finns i typ proviva , Oskars kolik började när han var en vecka och gick över i samband med att vi slutade med dropparna vid 4 mån ....

2012-03-26 @ 16:49:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0