Kan det fungera tro?

Lille skrutt har haft jätteproblem med magen senaste veckan. Såpass att jag undrat om bebisar kan utveckla kolik vid tre månaders ålder, all info man hittar på nätet säger att det ska gå över då, vid 3-4 månaders ålder. Att det börjar vid 2-4 veckor. Men, när jag tänkt efter lite mer, undrar jag om han kan haft kolik tidigare redan? Det står som symtombeskrivning att bebisar ska skrika minst tre timmar i sträck, tre dagar i veckan, för att det ska betraktas som kolik. Det har han inte gjort. Han har skrikit allt som oftast, flera gånger om dagen, men mest på kvällar. Cirka en timme åt gången, max. Oftast har jag matat honom när han börjat skrika, och det har varit med max en timmes mellanrum. På BVC sa de nämligen till mig att om han vill äta så ofta, så ska han få göra det. Men då märker man väl inte om han har kolik? Om man får tyst på honom genm att mata honom hela tiden? Eller vägrar kolikbarn äta?

I alla fall. Efter diverse tips från andra föräldrar, så har jag nu köpt Miniform. Det bästa verkar vara att kombinera dem med Sempers magdroppar, så nu hoppas jag att det hjälper! Att lillen för det första slipper ha ont, och för det andra börjar bajsa normalt igen. Man går ju och oroar sig hela tiden annars. Inte så att jag gillar bajs på något vis, men just nu skulle jag verkligen vilja se att lillen bajsar. Helst ett par gånger på en dag, så det som (förmodligen) är i tarmarna, kommer ut.

Håll tummarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0