Hur tar man sig nånstans?

Något jag funderar över, är hur sjutton man tar sig nånstans. Om man har barnvagn. Inte har körkort eller tillgång till bil. Vill åka längre än med bara stadsbussarna.

En gammal barndomskompis frågade mig om jag skulle komma till henne nästa vecka. Två andra barndomskompisar ska dit då, med sina barn. Vi har alltså alla barn, två födda 2010, två födda 2011. Ingen av oss har träffats på ett par år. Två utav dem är det flera år sedan jag senast såg. Vi fyra umgicks nästan jämt, hela grundskolan. En utav dem känner jag sedan dagis. Jag skulle så gärna träffa dem, för jag har saknat dem allihop, men jag vet inte hur det ska gå till, så nu är jag sur.

Dels kostar tåget till Göteborg en hel del, något jag egentligen inte har råd med (eh, inkomst på max 3000/månad, utgifter på mer än det=ligger redan back varje månad) plus att jag inte har körkort. Försökte ta reda på lite info om hur man ka ta med barnvagn på tåget, men det känns nästintill omöjligt! Informationen jag fått tag på lyder som så; vagnen ska fällas ihop och ställas i bagageutrymmet. Hum. Jag kan inte fälla ihop vagnen, och även om jag kunde det, är liggdelen nästan ligga stor i omfånget som vagnen. Dvs, man får inte plats med den någonstans heller. Tar ju ändå upp två säten, och jag kan inte ha lillen ur den på en tvåtimmars tågresa. Hur sjutton gör man? Jag börjar känna mig desperat. Ska jag behöva sitta fast i den här jäkla skitstaden i ett par år till, bara för att jag inte har körkort? Jag har faktiskt inte råd att ta körkort. Skit också.


Kommentarer
Jenny

Får du bara 3.000 kr?

2012-03-10 @ 22:45:20
MissMi

Japp... Hade bara en anställning på timmar när jag blev gravid. Klarade mig på den inkomsten då, men ger inte så mycket nu när man inte kan jobba :/

2012-03-10 @ 22:56:53
Johanna

Om inte du kan komma till oss så får vi komma till dig snart!!!! <3

2012-03-11 @ 19:21:42
URL: http://lillafamiljenbus.blogg.se/
Sepideh

Men va hemskt! Men gumman, precis som Jojo sa, om inte du kan komma så får vi fixa nån dag då vi kommer o hälsar på! Saknar ju dig! Men det skulle vara underbart om du kunde komma<3

2012-03-11 @ 21:30:33
URL: http://chicmamascloset.blogg.se/
Sepideh

Vad kostar biljetten??

2012-03-11 @ 21:41:11
URL: http://chicmamascloset.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0