Första kursomgången för babymassage

Idag har vi varit på babymassage! Första kursomgången utav totalt fem, vardera på mellan 30-60min, lite beroende på vad som händer under kursen. Man vet ju aldrig med bebisar! Idag var vi i ala fall på familjecentralen Öxnehaga i ungefär en timme, var tvungna att avsluta med lite amning så lillen inte skulle ha totalfnatt.

Så, jag, lillen och hans pappa (hans sista lediga måndag, så han följde med :D) fick idag lära oss hur man masserar ben och fötter. Indisk och svensk mjölkning, tår som är små ärtor och en stor böna, avslutning med rumpa och ben är några exempel. Lillen skrek inte utan var lugn och kikade av någon anledning hela tiden åt sitt vänster. Om bebisar är lugna, gillar de tydligen att bli masserade, vilket innebär att han gillade det :) Men å andra sidan, vem gillar egentligen INTE att bli masserad liksom?
Nästa gång tror jag det skulle bli magen som blir masserad, mot t.ex. magknip. Spännande!
Lillen var dessutom enda killen i gruppen, han och fem små söta tjejer, snacka om flörtpotential för honom! Bara att välja och vraka, hehe... Det kanske var den söta persiska tjejen han spanade in, hon som låg och log till vänster om honom. Måste ju vara lite spännande med andra bebisar, han har ju inte träffat några förut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0