Förkylningar på G

Är det inte det ena så är det det andra. Eller ja, ingen av oss har direkt varit sjuk sedan lillen föddes, förutom min lilla magsjuka eller vad det nu var, för typ två månader sedan. Men nu, nu är det dags. Jag och lillen håller båda på att bli förkylda. Skit också! Förkylningar är bland det värsta jag vet, när man blir sådär riktigt snuvig att man inte kan somna på grund utav det. När ena näsborren blir täppt då man ligger på den sidan, och byter man blir det andra näsborren istället.

Jag är lite lätt snuvig än så länge, samma sak med lillen. Jag har haft ont i halsen sedan igår, lilen verkar ha fått det idag. Hans skrik låter så... Ömkligt? Hur man nu ska förklara det. Det hörs helt enkelt att det gör ont i halsen på honom. Det är lite hest liksom. Nu är då frågan, vad vi ska göra åt det här? Känns ju onödigt att vi ska bli sjuka nu när det är så fint väder om dagarna. Eller ja, det är väl alltid onödigt att gå och bli sjuk...

Så, någon som har några bra förkylningstips för både mamma och barn? En sak som vanligtvis hjälper mig innan en förkylning brutit ut helt, är i alla fall att sova med strumpor på. Man blir varm och svettig, men det sägs ju att man ska svettas ut det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0