Dagens BVC + vaccination

~*~
Längd: 63cm
Vikt: 6195gram
Huvudomfång: 42cm
~*~



Stackars min lille skrutt! Idag var det dags för hans första vaccinering, hela två sprutor; en i varje lår. Har redan glömt bort vad det egentligen är för sprutor, typ kikhosta, difteri, röda hund, HiB? Nåt sånt...
I alla fall... Skruttens mamma har ju själv fobi för sprutor, så det blir ju inte direkt bättre av att jag är nervös när han ska få sina sprutor. Jag vägrade helt enkelt se sprutorna, och tittade skrutten i ansiktet när han fick dem istället. Trots att han blev ammad under tiden (sköterskan sa att det var bästa sättet så han inte skulle få lika mycket panik) så blev han jätteledsen! Trodde nästan jag själv skulle börja gråta, speciellt efter den andra sprutan. Han blev helt knallröd i ansiktet, skrek och skrek, och grät. Tårarna bara trillade nerför kinderna och i ögonvråna. Min lilla älskling! Ser ju inte fram emot att behöva göra om det här, även om det är två månader till nästa gång...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0