Sjuk och slö

Det har varit väldigt dålig uppdatering av mig det sista. Dels har det varit lite knas här, spring där, och sen är jag sjuk. Förkyld. Igen. Okej, nu var det ett litet tag sedan senast igen, men alldeles för kort tid. Trodde inte jag skulle bli förkyld nu ens, men efter en långpromenad där det började regna i måndags, och för lite vila/sömn, så röt det ut ändå. Idag känner jag mig åtminstone lite bättre än igår, men ändå. Ändå sjuk.
 
Stackars lillen börjar bli förkyld han med. Han har varit jättekinkig stora delar av dagarna igår och idag (mot sitt vanliga, glada jag.. en del tycker det verkar som han aldrig är kinkig normalt) och lilla näsan har runnit en hel del idag. Svetten bildar små droppar på pannan på honom, och håret blir sådär fuktigt så man kan göra små söta frisyrer med håret på ända. Dock har han inte haft feber, kanske är han som jag? Får nästan aldrig feber oavsett hur sjuk jag är, vilket ibland lett till att t.ex. läkare inte trott på att jag varit sjuk. Kan få vad jag kallar "tvärtomfeber". tempen sjunker något istället, och man kallsvettas ändå.
 
Jaja. Hoppas vi blir friska snabbt igen! Jag har ju slarvat som tusan med mina promenader denna veckan p.g.a förkylningen, och jag villha bort min mage!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0