Satsar på 2:an

Kanske är lite tidigt, men jag tror nog det ska gå bra ändå. De säger ju att de är exakt samma som förr, men råden från Livsmedelsverket bara ändrats eftersom de vill att man ska helamma till sex månader. Förr var tvåan från fyra månader, men tydligen med samma innehåll som nu. Så, fr.o.m idag satsar vi på 2:an. Semper 2 alltså, inget annat, you dirty minds ;)

Känns som att lille skrutt äter så ofta, och han vill fortfarande äta en del på nätterna, så vi testar något nytt. Har hört att tvåan är mer mättande, så förhoppningsvis stämmer det :) På kvällarna är han extra hungrig. Från ca fem på eftermiddagen äter han ungefär tre gånger innan han somnar vid 22:30-tiden. Gröten som egentligen ska vara sista målet, rundas av med ersätting sedan igår. Tidigare var det bröstet, men jag ska lyckas sluta amma nu, så även nattmålen blir ersättning istället för bröstet. Så, en hel portion gröt (1dl vatten, 4,5msk pulver) och ungefär 100ml ersättning, sen sover han 4-5 timmar i sträck. Känns som det är väldigt mycket för en så liten, men men...

Funderar lite på när han kan börja med välling stället, och hur mycket på ett ungefär som motsvarar det han får numera vid sängdags? Det ska ju vara från sex månader, vilket är om tio dagar. Jaja, nästa gång vi handlar mat till honom, tror jag vi köper ett paket välling och testar, så farligt kan det väl inte vara med några dagar tidigare?

Nej, på tal om mat, så tror jag han vill ha lite nu, så jag måste jalla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0