Invägning

Nej, nu jävlar! Nu ska de där förbannade gravidkilona börja trilla av! De, plus de extra kilon som tillkommit efter förlossningen. Jag SKA tillbaks till en vikt som passar mig. Till den jag hade för snart 1,5 år sedan. Jag måste! Mår dåligt varje gång jag ser vad jag väger annars, får ångest och sånt. Funkar inte bra för mig, det där, jag som haft problem med maten förut. Därför måste jag ta tag i det här, och lillens pappa måste förstå att han inte kan köpa hem massa onyttigheter hela tiden. Jag kan inte stå emot när han tuggar på det, och har det liggandes framme. Jag blir sugen när jag är utråkad eller trött. Och särskilt trött, det är jag ofta!

Så nu, nu ska jag ta-mej-fan gå ner. För att vara realistisk, satsar jag på ett halvt kilo i veckan. Allt över det får bli en bonus. Första invägningen blir då idag - 68,5kg. Minst tio kilo ska bort, gärna lite till. Tio är jag dock nöjd med. (om någon tycker det låter som jag väger lite, så ska ni veta att jag "bara" är 158cm lång/kort. Bör m.a.o väga runt 55kg)

Håll tummarna för att jag lyckas!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0