Första mensen

Helt otroligt.  Hade nästan glömt bort hur det var, när den dök upp igår. Första mensen efter graviditeten, den första jag haft på cirka 16 månader. Februari förra året var väl senast, och jag har inte saknat den det minsta. Nog visste man att den skulle dyka upp mer förr än senare, när man väl slutat amma, men visst hade det varit skönt att få den först efter sommaren. Nu tog det ungefär en månad efter att jag slutat amma helt, ca 2,5 efter att jag börjat försöka dra ner på amningen.
 
Men. Har det alltid varit såhär mycket? Måste det göra så ont? Jag har ju fått höra att mensvärken skulle avta efter att man fött barn. Inte då, inte för mig. Okej, det är inte lika hemskt som i tonåren, långt ifrån, men ja behöver fortfarande få i mig ett par Ibuprofen-tabletter om dagen. 2-3 stycken, så klarar jag mig, jag gilar inte tabletter egentligen. Och mängden sen då? Två gånger har jag redan blött igenom, så sen har jag fått byta med ungefär två timmars mellanrum idag. Helt sjukt. Mindes att jag har som mest dagarna två och tre, men inte att det var så här illa. Ajaj!
 
Ja, vi kvinnor och våra besvär. Kunde inte männen ta över det lite då och då i alla fall? ;)


Kommentarer
Sara

Den första efter man fött barn brukar vara värst :)

Svar: Aha, okej, då får vi hoppas på "bättre lycka nästa gång" eller vad vi nu ska kalla det :p
Mi

2012-07-02 @ 16:19:23
URL: http://mywaynow.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0