Dagens BVC


~*~
Längd: 70cm
Vikt: 8140gram
Huvudomfång: 44,7cm
~*~



Lillen växer minsann så det knakar om det! Jag trodde dock att han skulle väga lite mer, men längden... 2,6cm sedan senaste besöket! I övrigt var det läkarkoll idag; lyssna på hjärtat, kolla höfterna, lite reflexer samt spana in munnen. Vet inte riktigt varför han gjorde det sistnämnda, men lillen mår i alla fall tip-top!

Dock hade jag velat fråga om några saker, såsom vatten - ska jag ge honom det och hur ofta? Mat - vad är normalt att han äter, hur mycket "riktig" mat bör jag ge honom? Sömn - sover han tillräckligt, varför sover han så lite?
Meeen, de stressade iväg oss. Förmodar att vi var sista besöket innan de fick gå för helgen, så de nästintill sjasade iväg os därifrån så fort jag klätt på lillen. Då lät det typ "glad midsommar, vi ses i höst!" (ja, nästa tid är inteförrän i augusti?!) fastän jag försökte sätta mig ner. Dålig stil måste jag säga.

Och vad har annars hänt sedan senaste BVC? Tja, han har lärt sig att krypa. Typ. De riktiga krypstegen kommer ett par åt gången emellanåt, annars är det lite mer hasande, men framåt kommer han! Och det i en himla fart emellanåt! Sitta är det däremot lite si och så med, visst, med stöd går det bra och även halvt utan om han sitter i knäet, men annars trillar han mest omkull... Han har tydligen inte riktigt utvecklat färdigt reflexerna som behövs för att kunna sitta på egen hand. Ja, men han är duktig i alla fall! Något tidig i utvecklingen med det mesta, enligt läkaren. Både fysiskt och psykiskt verkar det som. Smart skrutt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0