Byte av dinapp/nappflaskor?

Nu känner jag mig trög. En rätt stor aning dum.

På Facebook har jag gillat bl.a MAM, och såg nu att de ställt en fråga. Något i stil med "hur ofta byter du dinapp/nappflaska?" Minns inte exakt vad det stod, men något i den stilen. Läste lite utav kommentarerna, och folk byter tydligen ut dem några gånger om året, minst, och likadant med nappflaskor. Va?! Är det meningen att man ska göra det? JAG har då minsann ALDRIG fått någon sådan information någonstans ifrån. Nu är ju visserligen sonen 5,5 månad, och delammar fortfarande, så det är inte som att det känns som att flaskorna med tillhörande nappar direkt blir utslitna. Men ändå? Byter ni ut era nappar/flaskor?

Min mamma gav mig t.o.m. en nappflaska och några dinappar som funkar till den, som hon använde till min lillasyster för 15-16 år sedan. Visserligen har jag inte använt dem, men ändå. Man steriliserar ju napparna? Och flaskorna? Varför kan man inte använda samma då? Måste man byta, eller är det bara företag som säger så p.g.a eget vinstintresse? Nu är jag helt konfunderad... Är jag trög eller?

Vi växlar mellan tre-fyra olika flaskor. Lillen får ersättning två-tre gånger om dagen, lite beroende på hur stort behov jag har av att tömma brösten. Hade jag fått välja hade jag slutat amma helt för länge sen, men det går inte direkt super att sluta. För mycket mjölk... I alla fall, sen när han bara äter ersättning samt börjar med välling, måste jag då byta ut napparna helt? Någon som vet?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0