Amningstuttar?

Denna veckan har jag gått in för att sluta amma. Ordentligt, och på riktigt. Detta efter att skrutten bet mig i bröstvårtan i söndags. Hårt. Så hårt att det började blöda. Efter det började jag bli rejält rädd för att fortsätta amma, och bestämde mig för att ta reda på hur man slutar tvärt. Lillen har ju inga problem med att ta flaskan, det är jag som haft för mycket mjölk för att kunna sluta helt. Fick då tipset att pumpa, men bara när brösten börjar bli hårda och knöliga, och inte så mycket det går, utan tills de mjuknat något. Inte mer, för då sinar det inte. Så, vi är inne på fredag, och jag har inte ammat sen natten mellan söndag-måndag.

Man märker en viss skillnad på brösten nu. De är inte lika fasta och fylliga längre. Inte som att de hänger halvvägs ner till marken, men man har ju vant sig vid att de haft västa formen när de varit sådär lagom fyllda. Lite mer vissna känns de ju nu, men det är väl ingen nyhet att det blir så. Bara hoppas de inte blir riktigt hängiga, skulle vara deprimerande!

Tror idag blir sista dagen jag har på mig en amnings-BH. Sen tänker jag börja ha på mig mina normala igen. Äntligen! De gör ju att kläderna ser snyggare ut på. Ingen direkt hit när amningsinläggen syns igenom kläderna liksom... ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0