Varmt, varmt, varmt!

Idag har faktiskt varit en rätt bra dag. I denna hettan till trots.
 
Vi var iväg en sväng med T:s pappa till Kroatorpet och åt lite lunch nån gång efter ett. Jättetrevlig personal, som t.o.m kollade upp åt mig, om det fanns socker i salladsdressingen osv (jag äter ju inget socker under min detox). Hur god ceasarsallad som helst, lite annorlunda med massor utav pumpafrön och solroskärnor, samt utan romansallad, men ändå dundergod! Mysig stämning, mysigt ställe.
 
 
 
Lite senare bar det av till stan för att träffa mamma och syster J. Det togs en glass på piren (jag höll sällskap medan de åt mjukglass), och sedan satt jag, mamma och lillen i Rådhusparken och njöt utav skuggan. Han kröp runt i gräset, försökte klättra på vagnen och busa. Skönt för honom att få röra på sig lite, och nu verkade han inte längre särskilt rädd för gräset. Det var bara roligt att krypa runt och smutsa ner sig :)
 
När vi skulle röra oss hemåt gjorde jag någonting som var sådär smart. Jag promenerade. Med tjocka baggyjeans. Hela vägen hem. En promenad på bortåt fyra km, där en rätt jobbig backe ingår. Inte så fruktansvärt lång eller brant, men ändå rätt lång. I värmen kändes den extra lång, speciellt när man knuffade på barnvagnen. Snacka om att jag var absolut genomsvettig när vi kom hem! Lillen hade dock sovit så gott i vagnen hela vägen, så han vaknade pigg, sval och fräsch i trappen när vi var framme. Sådär skulle man själv ha det... :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0