Tandsprickning och sprickor

Tycker det låter så lustigt när man säger det ihop. Tandsprickning och tandspricka.
 
Lillen har fler tänder på G. Jag har varit osäker på det eftersm jag ännu inte känt något, och inte heller settnågot förrän igår. Senast var ju inte hans humör annorlunda, bara sömnen som var något sämre. Denna gången har han varit rätt kinkig större delen av senaste veckan, behövt bli underhållen mycket mer än vanligt för att vara på hyfsat humör. De här tänderna måste göra ondare att få, antar jag. Nu syns det dock att den högra, övre framtanden är på frammarsch, och jag tror att jag anar även den vänstra. Inte helt säker på den dock. Senast kom ju två tänder på en gång, så varför inte nu?
 
Ja, och jag verkar ha fått en spricka i en av mina bakre, vänstra hörntänder. Något skumt är det i alla fall, som ett nästan svart streck som löper längs med ovansidan utav tanden. Inte hela vägen, men halva. Går inte att få bort hur man än borstar eller försöker använda såna där tandtrådshållare som är lite spetsiga nedtill Jag försökte t.o.m skrapa med pincett, men ingenting hände. Så, då tandläkaren på telefon sa att det var högst osannolikt att det är ett hål på mina tänder som är i så bra skick, så verkar det mer troligt att det är en spricka. Ska kolla det på måndag i alla fall, kul kul.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0