Sju månader i blåbärsskogen!

Nu har vi inte varit i blåbärsskogen i sju månader, utan lillen blir sju månader, och vi har varit i blåbärsskogen. Lillen låg dock i vagnen med myggnät medan jag, lillens pappa, och min syster S plockade blåbär. Tror det blev runt en liter ungefär, mums! Synd bara att vi inte kunde plocka under en längre tid, men har man en liten måste man ibland passa tider för att han ska få äta och slippa bli ledsen. Så, vi plockade väl i ungefär en timme, sen blev det jalla till bussen :p
 
Annars ja. Min lille skrutteplutt är alltså sju månader idag. Fem månader kvar till hans första födelsedag. Snacka om att tiden går snabbt! Och han har bråttom, den lille fisen.
Han kryper som en galning, riktigt snabb är han! Och det är inte bara lågt, utan ibland är det med armarna helt sträckta. Dessutom försöker han resa sig själv. Han sträcker på hela armarna, och hela benen, men sen kommer han inte längre ännu. Han vill alltså ställa sig på egen hand, men är inte tillräckligt stark ännu. Dock kan han resa sig mot folk, eller saker/möbler. Han älskar när någon promenerar runt med honom. Hans små händer håller om ens fingrar, och de små benen nästan rusar iväg emellanåt. Nu är det att lära sig stå och gå som gäller för honom, men tror (och kanske hoppas lite) att det inte händer alltför snart. Det måste väl ta lite längre tid att lära sig gå? Till senhösten kanske? Han lär ju definitivt kunna det innan han fyllt ett i alla fall!
 
Mer då? Det låter ibland som han säger "titta". Idag har han hållt på med massa "mamamamamama", vilket han annars mest gjort när han blivit ledsen. Han klappar händerna ibland när någon annan gör det först. Det låter inget, men rörelsen är rätt. Han är bra grym, min lille skrutt <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0