Resesäng

Vi ska åka till Stockholm över helgen. Sova i husvagn/förtält (vet inte riktigt vilket ännu, pappa verkar inte ha bestämt sig). En faster ska begravas, så jag, Julius och tre utav mina systrar ska åka upp tillsammans. Nu är det så att det inte blir mycket plats över i bilen (misstänker jag) efter att samtligas väskor, plus barnvagnen, stoppats i bilen. Och vi behöver förmodligen en resesäng.
 
Är det någon som vet något om sådana? Känner till någon lite, smidig sak? Som inte tar alltför stor plats ihopfälld? Helst ska den inte vara för dyr heller...
 
J rör ju sig så fruktansvärt mycket i sömnen emellanåt, så att sova ihop med någon känns inte så bra... Han sover sämre när han sover jämte en, när han vaknar till kanske han kryper iväg om vi sover på golvet, och han kan inte sova ensam på en säng. Då måste någon sova med honom hela tiden. Så en resesäng känns som enda alternativet. Snälla, säg att någon har tips?


Kommentarer
Linda

Alla resesängar funkar i princip likadant och tar lika stor plats. Lika bra oavsett märke. Kolla blocket eller köp på babyproffsen. Ihopfälld är de ca 60x25x25 cm. Ganska stor uppfälld så i husvagnen blir det nog trångt.
Kram!

Svar: Aha... Ja, då få vi hoppas det blir tillräckligt varmt för att sova i förtältet då. Ska kolla på Babyproffsen idag i alla fall!
Mi

2012-07-22 @ 23:26:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0