Playdate

Idag har lillen haft en spännande dag! Vi har haft en liten "playdate" för honom, med en jämngammal bebis. Det är en gammal arbetskamrats son, som är fyra dagar yngre än lillen, som han fått chansen att träffa. Vi har träffat dem en gång förut också, men då var småttingarna inte mer än tre-fyra månader och kunde inte röra sig lika mycket. Så, jag tänkte det kunde vara lite roligare nu när de små var lite större, och det verkade den andre lille med familj också tycka!
 
Skruttens reaktion var bra spännande, när den andra bebisen väl vaknat och kommit upp (att andra bebisar sover så mycket mer! Borde inte det vara skadligt för min fis på nåt vis, att sova så lite?). Först var det spännande och roligt att se en annan liten. Det skulle pillas på fötter, händer, ansikte... Tror någon hand åkte in i något öra också, och det logs en hel del. Oj, vad det var kul! Sen blev den andra bebisen lite exalterad/ledsen/upprörd för något (minns inte längre vad) och skrek lite grann med rätt hög tonart (starka lungor hade han också), vilket skrämde lillen så det slutade med att han blev lite ledsen. Vi är inte fullt så högljudda här hemma, så han är ju inte van den lille... I deras familj finns det dessutom en storasyster på fyra år, vilket gör att det blir mer livat. Har man fler barn blir det ju lite mer ljud, och vi umgås ju inte ens med folk med barn vanligtvis, så det är klart det kan vara lite skrämmande med sådant nytt. På tal om storasystern, så verkade lillen även finna henne väldigt intressant :) Tror han försökte flörta lite med henne.
 
Ja, vi får väl hoppas att vi får fler möjligheter att låta lillen leka med andra småtingar, så han vänjer sig lite. Ska han nånsin kunna börja förskolan t.ex, så är det ju inte så lyckat om han blir ledsen så fort det blir lite livat! Så, ge mig fler kompisar med barn, tack! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0