Jag AVSKYR min kropp

Alltså, jag fattar inte. Varför går jag inte ner i vikt? Varför hänger graviditetskilona envist kvar vid mig? Varför gick jag UPP  vikt när jag ammade, när varenda jävel säger att man går ner i vikt när man ammar, och det jättesnabbt? Alla beskriver det som att "kilona bara rinner av en", men inte då. Jag gick upp, upp, fucking upp, och nu får jag inte bort det.
 
Okej, jag har varit förkyld i två veckor, och då ska man inte anstränga sig, så jag har inte varit ute och promenerat. MEN. Jag har inte ätit en godisbit, chips o.dyl. på hela den tiden plus lite till heller. Vissa dagar ätit två-tre gånger/dag. Hur sjutton kan jag då ha gått upp i vikt igen? Plötsligt har jag bara totalt gått ner 700 gram på snart en månad. Varför?
 
Jag fucking AVSKYR min kropp! Den är vidrig, äcklig, fet. Visst, bristningarna kan jag lära mig leva med, men inte den här jävla fettomagen som vägrar ge med sig. Jag kommer inte i mina gamla kläder, det ser sjukt ut med tajta kläder och jag får råångest när jag ska försöka välja vad jag ska ta på mig. Jag går fortfarande i gravidjeansen om jag inte går i mjukisbyxor, och de sitter tajt över magen! Vad fan ska jag göra?! Sluta äta helt???


Kommentarer
tina

NEJ du ska inte sluta äta!!
Kämpa på bara.. det kommer! Men jag vet, man blir sjukt lessen när det inte händer ett skit på vågen.. :(

2012-07-02 @ 09:59:39
URL: http://www.minlillabusunge.blogg.se
Johanna

Du är inte ensam :( känner igen mig helt. Gick självklart ner efter att Alice kom ut men sen har det stått still och inget händer! Ammar gör hg fortfarande och va fan är viktminskningen????

Svar: Dumma, börjar tro att de lurades om det för att man skulle försöka längre :(
Mi

2012-07-02 @ 11:16:44
URL: http://lillafamiljenbus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0