Grattis mamma!

Idag fyller min mamma 50 år. Ett helt halvsekel har hon levt nu, helt otroligt egentligen!
 
För snart två veckor sedan, fick hon sin huvudsakliga present utav mig och min syster. En frysbox. Något hon gärna ville ha, och hade tänkt köpa själv, men vi fick bråttom och fixade det istället. För att hon inte skulle köpa en själv, var vi tvungna att rusa på överraskningen vi planerat att ha den som, och berätta för henne i förväg. Glad blev hon i alla fall, och det var ju det som var meningen!
Idag fick hon en liten present till, som jag bestämde att var från Julius. Ett Yankee Candle; Pink Sands tror jag det hette. Lukta gottgott!
 
Dagens bästa var nog dock  syrrans extra present... Madonnas konsert på Ullevi ikväll. Hon lurade mamma att hon var tvungen att sticka tidigt för att jobba, så därför skulle vi behöva äta födelsedagsmiddag tidigt (för övrigt bestod den av en trerätters - broccolisoppa m. bacon, gorgonzola och vitlöksbröd, kycklingsallad m. soltorkade tomater, ruccola och mozzarella serverat med quinoa, och en slags cheesecake-paj till dessert! Mums!)... När klockan började närma sig avresa för mamma och syrran, var hon ju dock tvungen att berätta att de skulle iväg. Ni skulle sett hela den där scenen, obetalbart!
Det lät ungefär:
S:"Vi börjar få bråttom, vi ska iväg snart"
M:"Vilka vi? Vart då?"
S: Du och jag, vi ska till Göteborg"
M:"Varför det?"
S:"Vi ska på Madonnas konsert"
M:"VAAAAAA?!?!?!?!" Totalt chockad min, gick från förvåning, till skakningar och ett ögonblick såg det nästan ut som om hon skulle börja gråta. Obetalbart! Sött :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0