En hel natts sovande utan avbrott

Inatt vaknade jag närmare halv sex. Tittade på klockan på mobilen, och blev nästan chockad. Det var första gången jag vaknat sedan jag somnat vid tolv-tiden. Ingen som väckt mig ännu. Ingen liten skrutt som ville ha mat någon gång mellan tre och fem. Och han andades. Sov så sött i sin egen säng.
Jag funderade på om jag skulle våga somna om, eller om han snart skulle vakna igen. Var vaken/halvvaken i närmare en timme. Skrutten vaknade inte. Fortsatte sova sött.
 
Inte förrän vid åtta vaknade han på riktigt, ordentligt, och ville upp. Grinade av hunger. Med andra ord, sov han ungefär tio timmar i sträck. Hela natten! Helt otroligt! Synd att man själv inte sov hela den tiden, men nu håller vi tummarna för att det här bara var första natten av många då han kommer sova hela natten. Sömn är bra för hälsan, och jag ser gärna mer av den varan :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0