Dag ett

Idag började jag köra min tablett-detox. Första dagen utan något tillsatt socker. Naturliga sockerarter i t.ex frukt, är okej, men inga matprodukter med tillsatt socker. Det är både svårare och lättare än vad man kan tro att låta bli socker. Knäckebröd t.ex, det innehåller inget socker, vilket innebär att jag har frukosten och kvällsfikat ordnat. Knäckebröd med Philadelphia och ost. Inget socker i nåt utav det ju! Förhoppningsvis kan jag dock äta frukt till kvällsfika lite senare i kuren, men än så länge är jag för sugen på så mycket. Inte för att jag behöver utesluta massa saker, men kan väl inte skada att försöka vara extra nyttig?
 
Maten däremot... Är så van vid at ha matlagningsgrädde till mycket utav det, men surprise surprise! - det innehåller socker. Sjukt. Varför är det tillsatt socker i så mycket mat?
 
Dagens middag blev i alla fall rätt lyckad, enligt mig. Bulgur ihop med stekt kyckling, squash, paprika, tomat och ananas. Istället för matlagningsgrädden blev det den naturliga juicen från ananasen, samt pressad citron. Rätt god sås i alla fall :) Vad ska man hitta på för mat imorgon då tro?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0