Då testar vi något annat

Efter ett rätt misslyckat försök till viktnedgång, så tänker jag försöka på annat vis istället.
 
Jag satsade ju först på att gå ner ett halvt kilo i veckan, och visst, det fungerade i ungefär tre veckor tills jag blev förkyld. Sedan sket det sig. Jag gick upp allt igen i princip direkt då jag ju inte precis kunde ge mig ut på långpromenader med en infektion i kroppen. Efter det har jag inte gått ner ett gram, igen. Inte sjutton förstår jag varför heller, för jag äter måttligt, promenerar varje dag, och har definitivt dragit ner på sötsaker och annat sådant. Kroppen har blivit helt bäng efter graviditeten.
 
Så, idag köpte jag en detox-kur med tabletter för tjugo dagar. Tydligen behöver man inte äta alltför annorlunda från det vanliga man äter, så förhoppningsvis ska det inte bli så svårt. "Allt" man ska göra är att försöka undvika så mycket gifter som möjligt, samt dricka mycket vatten. Tja, jag slutade röka när jag var i andra/tredje månaden med J, jag dricker inget med koffein, och jag dricker runt två liter vatten om dagen redan som det är. Det jobbigaste blir nog att försöka låta bli att få i mig något socker alls, speciellt då jag bor ihop med en gottegris. Finns det sötsaker i hemmet, slinker förr eller senare någon bit ner...
 
Nä, hoppas verkligen det här kommer kickstarta en viktminskning samt få ut lite vätska och annan skit ur kroppen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0