VIktnedgång!

Äntligen har det hänt något med min vikt! När jag vägde mig för någon vecka sedan på Clas Olson (med ytterkläder på) låg jag på 69,7kg. Idag när jag vägde mig hos syster-yster, låg jag på 65,5. Fyra kilos skillnad! Inte illa, fortsätter det såhär bör det inte ta alltför många månader innan jag är tillbaks på min "startvikt". Vägde 58kg före graviditeten och dit ska jag tillbaks... Ligger ungefär där jag bör ligga i vikt.

Så, jag ska fortsätta att helst ta ett par promenader i veckan, och åtminstone låta bli godis i fortsättningen med. Helst borde jag låta bli annat sött också, men riktigt där är jag inte än. Äter inte sådant varje dag i alla fall så... :)

Och ja, jag vet att folk säger att kilona bara rinner av en när man ammar, men riktigt så funkar det uppenbarligen inte för mig. För jag ammar fulltid. Äter ungefär lika mycket som förut. Emellanåt ammar jag lillen med max en timmes mellanrum, så det är ju inte som att han äter lite. Och nej, jag tänker inte banta. Det är ohälsomsamt speciellt när man ammar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0