Okontaktbar

Jaha, då har det hänt. Det som jag på sätt och vis hoppats på, men ändå inte. Min mobil har slutat fungera. Touchskärmen reagerar inte och jag kommer därmed inte in på den. Jag är plötsligt i princip okontaktbar och kan inte själv kontakta någon. Känner mig lite halv. Har ju alla nummer på mobilen (dum som jag är tror jag inte allt är sparat på SIM-kortet, som vanligt. Gamla misstag borde lärt mig, men icke.) och en massa söta foton på min lille skrutt. Roliga, söta eller trevliga sms. Lite anteckningar. Fast fotona är ändå viktigast. Måste kolla om jag kan hitta någon kabel till mobilen och kanske få över dem till datorn på något vis. Minns dock inte om jag fick någon sådan när jag köpte den...

Att jag hoppats den skulle sluta fungera, är för att jag länge velat ha en mobil, men inte känt att jag har råd med det. Därför har jag hoppats att den ska fortsäta fungera. Även just för att jag inte vill få panik at skaffa en ny. Nu har jag panik att införskaffa en ny. Tänk om det skulle hända något när bara jag och skrutten är ensamma hemma? Då måste jag ju kunna ringa.

Så, jag surfar efter någon ny mobil. En hyfsat billig, men ändå hyfsat bra. Kamera måste den ha, för alla de där tillfällena då man inte har tid eller möjlighet att dra fram en riktig kamera. När man t.ex. är ute och går, eller sitter med skrutten i knät och ha ser för söt ut. Skit också. Har ju knappast mycket mer råd nu när jag inte kan jobba.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0