Nyårslöfte

Inte för att jag tror särskilt mycket på nyårsöften... Bättre att försöka förändra saker aktivt annars också under året, men ändå. Nu var det dags igen, bara för att det blivit för mycket. För mycket godis. Så, jag ska sluta med det. Har jag lyckats förut, borde jag kunna lyckas igen. Förutom att man blir slö i längden utav godis, får jag huvudvärk av det ibland, det kostar pengar och man går upp i vikt utav det. Jag vill ha bort gravidkilona inom en någolunda snar framtid och inte heller vill jag att lillen ska behöva bli sockerberoende. Eventuellt kommer vi ha en dag i månaden då man får lov att smaska, men det får bero på hur bra det går i början.

Idag är i alla fall dag ett utan godis. Önska oss lycka till!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0