Inte min dag...

Idag är inte min dag. Okej, jag hade lite trevligt först på eftermiddagen, då jag träffade en gammal kompis/arbetskamrat/ex för något som skulle föreställa en fika. Dock var det bara dricka i idrottshuset, med lite prat. Fast när jag tänker efter var det nog mest jag som pratade - om graviditet och skrutten. Inte så kul för någon som inte har barn, så intressant är det inte när man själv inte är i den sitsen. Minns att jag själv kände mig utanför bland gamla vänner när de började skaffa barn...

Ja, när jag kom hem blev jag satt till att laga mat. Enkel mat. Chicken nuggets, ris och currysås. Det gick tydligen en aning åt helvete för mig. Jag som annars brukar laga god mat. Först glömde jag sänka plattan med nuggetsen och gick för att plocka upp lillen som skrek. Sedan brände jag ett par fingrar, med resultatet att jag fick en blåsa på lillfingret. Den gör fortfarande skitont, och jag har tinat upp grönsaker och massa is med den. Fortfarande nästan lika ont, fem timmar senare. Efter det, dunkade jag huvudet i kylskåpet. En stängd kylskåpsdörr. Och, jag brände fast lite utav såsen i botten utav kastrullen. Jippi.

Så, det har inte riktigt varit min dag. Snöat har det också gjort till råga på allt. Hoppas på bättre lycka imorgon då det blir fika med syster-yster på vad som sägs vara ett barnvänligt café.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0