Informationsträff i kyrkan

Imorses var det dags för infoträff i Ekhagsyrkan. Jag är inte särskilt mycket för kyrkan rent allmänt, då jag inte är troende på det viset, men syster-yster övertalade mig. Hon tyckte vi kunde göra det för Julius skull, och visst, man kan ju alltid få något att tänka på. Det mesta utav informationen var om dopet, men lillen ska inte döpas. Eller ska och ska, vill han göra det när han blir större är det upp tll honom. Dock har inte vi tänkt döpa honom då ingen utav oss är troende/praktiserande kristna. Bättre att han får fatta det beslutet själv, liksom jag och de systrar jag delar mamma med, har fått göra.

Prästen var i alla fall hur trevlig som helst, pratade på som sjutton. Massor med social kompetens där. Sedan har de någon typ utav öppen förskola, även för de allra minsta. För min del kan just det vara intressant som ett försök att skaffa vänner till både mig och lillen. Är ju en aning dåligt utav den varan för våran del i den här stan. Så, jag funderar på om man ska gå dit någon gång. Man behöver väl knappast vara troende för att vilja umgås och träffa folk i kyrkan? Ska överlag försöka kolla mer på vad det finns där man kan ta med småbarn. Han räknas som lite för liten än så länge, tre månader verkar vara den mest rådande gränsen för diverse småbarnsaktiviteter.men som prästen sa; det är ju inte som att de kollar leg på bebisarna...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0