Hämmårråjder

Ytterligare knas med kropen efter förlossnngen. Insåg för några dagar sedan att jag har enorma hemorrojder. Känns som världens största, men det är det förmodligen inte, det finns alltid folk som ska vara värre...

Har ju haft problem med att bajsa, för jag är så hård i magen efter förlossningen. Trodde jag. Förstod inte varför i helskotta jag fortfarande var hård i magen när jag lyckats börja bajsa minst en gång per dag. Det sista två gånger dagligen, inte mycket åt gången, men ändå. Jag bajsar i alla fall. Och det tar tid. Ibland riktigt lång tid. Det vill liksom inte riktigt komma förbi sista biten trots att jag känner att det trycker på, och jag är nödig.

Så, för ett par dagar sedan, bestämde jag mig för att känna efter om det var något som kändes konstigt. Hade redan funderat på om det kunde vara hemorrojder, och visst! Vad kände jag där om inte minst en, som är stor som en vindruva. Fy..! Inte konstigt att jag går omkring och har ont i röven samtidigt som bajset kappt kommer förbi. Så fruktansvärt trevligt. Misstänker att det är fler än en också. Funderar över hur sjutton jag ska få bort det. Vad fungerar bäst när de är så stora? Vill slippa ont i röven och klåda (kommer ibland) där bak.

Dessutom, tror jag någon sprack eller åtminstone började läcka blod tidigare idag. En bajskorv var alldeles blodig, och jag fick en hel del blod på pappret när jag torkade mig. Såvida inte avslaget plötsligt börjat bli klarrött istället för brunaktigt igen, så kom blodet från en hemorrojd. Mysigt. Sweet. Eller inte.

Nä, nu ska jag googla lite om hemorrojder, hur man får bort dem kanske?



Kommentarer
sofia

Näemen grattis!! Jag fick det också efter förlossningen jävla skit!!! Stor som en ärta men nog så ont ändå... Drick mkt vatten, ät plommon och köp salva apoteket, försök även trycka upp hemmorojden försiktigt utan att det gör för ont, min barnmorska upptäckte den o jag var HELT knäckt, det är ju så jäkla äckligt :-(

2012-01-08 @ 21:04:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0