Dagens BVC


~*~
Vikt: 4335gram
Längd:56,7cm
~*~



Lilen växer så det knakar! Lustigt nog kan han ännu komma i sina kläder i storlek 50, storlek 56 känns lite stort för honom. Ändå är ju storlekarna gjorda utefter längd... Typ storlek 50 gäller när man är runt 50cm lång. Men jag antar att det blir dags för nästa klädstorlek inom de närmsta dagarna. Han har ju trots allt vuxit nästan en centimeter i veckan - tre veckor idag; 2,7cm. Nio millimeter i veckan. Mer än en millimeter om dagen. Inte illa. Tänk om jag kunde växa lite till?

Efter att ha pratat med sköterskan skulle jag amma lillen innan vi drog ifrån BVC. Som vanligt sprutde bröstet iväg. Och denna gången var min syster E med mig. Ingen handduk hade jag, fanns inget papper i rummet och jag fick rikta strålen mot golvet. Upp över soffkanten. E skrattade mest åt mig, lär ha sett rätt knasigt ut. Vattna golvet med bröstmjölk liksom. Inför sin syster. Lol.

När vi var klara tog vi en promenad hem, lite spännande... Har bara varit på området där BVC ligger en gång tidigare och visste inte hur man kom hem, men vi lyckades! Tog väl runt 80minuter att komma hem, men då var vi även förbi Willys en sväng. Skönt med promenad i alla fall :)


Kommentarer
sofia

Har du inte köpt bröstvårteskydd? plastkåpa som man sätter över bröstvårtan, så slipper man mjölka hela rummet :-) det köpte jag första dagen och har räddat det mesta :-)

2012-01-06 @ 07:21:37
MissMi

Bröstvårteskydd? Har jag aldrig hört talas om ens :o

2012-01-06 @ 18:59:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0