Dagens BVC

~*~
Vikt: 4920 gram
Längd: 58,5 cm
~*~



Skrutten fortsätter växa så det knakar, han är ju nästan uppe i hela fem kilo nu! Inte konstigt att det känns tungt för ryggen att bära honom i liggdelen för vagnen... Dock känns han inte lika hemskt tung när man bär honom mot sig, men det gör man ju också lite oftare.
Då han sovit mindre och återigen såpass korta perioder, tycker BVC-sköterskan att jag ska skaffa mig en bärsjal så jag kan bära runt på lillen hela tiden när han behöver. Som det är för tillfället sover han nästan bara på mig, och då kan inte jag sova, eller få något annat gjort. Lösningen är då tydligen att skaffa en bärsjal. Och att sova med ligginsatsen i sängen, för den är mer ombonad. Frågan är dock hur bekvämt det blir..? Den är rätt bred för sängen, sängen är trots allt inte mer än 160.
Ja, han är fortfarande frisk och kry i alla fall, skrutten. Nästa vecka är det dags för läkarbesök som tydligen alltid görs mellan 6-veckors ålder.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0