Dagens BVC

~*~
Vikt: 4525gram
Längd: Runt 58cm
~*~



Längden är jag inte helt säker på, då det var jag själv som försökte mäta honom på egen hand. Våran lilla rutin har blivit att jag sätter mig i ett slags konferensrum efter mötet med sköterskan, för att amma. Då hon sällan mäter honom och jag såg att de hade en sån där mätgrej därinne, kunde jag inte stilla min nyfikenhet, utan mätte honom själv. Enligt detta är han runt 58cm, kan vara någon milimeter kortare eller längre. Skulle chansa på lite kortare, då hans växsnitt/vecka varit nio millimeter. Dock är han ju lång. Fyra veckor gammal, och så stor. Inte tjock, bara stor. Med dubbelhaka. Gullig dubbelhaka, fast minerna han gör ibland i samband med att han trycker ihop den, kan vara rätt fula. Knasboll.

Han fokuserar även blicken, och följer föremål. Sköterskan kollade även det, med hjälp utav en mobil ovanför skötbordet. Lillen var grinig och ville först inte, men med hjälp utav nappen lugnade han ner sig och gjorde som sköterskan ville. Så, han utvecklas som han ska, min lille skrutt :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0