Semlor och tårta

Inte på samma gång dock. Semlor och tårta alltså. Så sjukt onyttig är jag ändå inte, även om jag känner mig lite fettig då och då.

Eftersom det är fettisdagen idag, lyckades jag få med sambon på att gå till Bernards Drive-in som ligger mindre än tio minuters promenad hemifrån. Tänkte att, de borde ha goda semlor, de har trots allt riktigt bra rykte. Tyckte det var onödigt att plocka fram liggdelen, vagnen etc för den lilla promenaden, och valde faktiskt bärselen. Första gången vi tagit en liten promenad med den. Lillen verkade inte riktigt lika nöjd som han brukar vara med vagnen, utan ville ha nappen större delen utav tiden. Dock somnade han på vägen hem, så det där fungerade visst också för att få honom trött, bara inte lika snabbt. Så, lär använda den någon gång ibland när vagnen känns onödig och det inte är halt ute.

Tja, upptäckte i alla fall att de har tårtor för beställning på Bernards (att jag inte tänkt på det förut!) och kikade igenom deras sortiment. Hittade faktiskt några utan grädde (jag gillar INTE grädde) och bestämde mig för en som lät riktigt mumsig... Kladdkaksbotten, vaniljpannacotta och hallonmousse. Hoppas verkligen den är lika god som den låter, kostar ändå 245kr för 8-9bitars. Ska hämta den på lördag vid tolv, då familjen ska fira mig då istället för på fredag. Det blir ceasarsallad till middag, men nu slipper jag åtminstone stressa över att försöka hinna baka en tårta.

Ja, så har ätit 1,5 semla idag, men tårtan blir först på lördag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0