Seg i kolan

Känner mig helt (eller åtminstone halvt) väck idag. Säger helt galna saker, för jag blandar ihop orden i meningarna. Minns inte riktigt vad jag sagt, det enda jag minns är att jag skulle torka av mig diskbänken... Det var väl nästintill det smartaste jag sa av de virriga sakerna. Hum. Tror jag börjar bli en aning trött kanske? Så sitter här vid datorn en sväng, och vet knappt vad jag gör.

Annars är vi nyss hemkomna. Åkte till stadsparken för att ta en promenad, och jag förvånades av hur liten den egentligen är. Kom på att det är samma sak med den i Borås. Är alla stadsparker jättesmå? Vad är grejen med det egentligen? I Borås finns åtminstone några fler parker, inte här såvitt jag vet. Tråkigt!
Några utav djuren i parken var ute i alla fall, såg bland annat jättesöta små killingar! Tänk sen när lillen blir tillräckligt stor för att kunna uppskatta sådant. När han pekar och vill klappa. Så sött! Längtar dit, fast samtidigt får han ju inte bli för stor för snabbt, han kan ju ta det i normal takt :)

Gick en liten sväng på stan också, åt pan pizza och passade sedan på att utnyttja amningsrummet i city. Sambon köpte någon skitserie på DVD, för den fanns på Akademibokhandelns bokrea. Sju "boxar" eller vad vi nu ska kalla dem. Tja, anser man att man har råd så... Själv känner jag inte ens att jag har råd att köpa en bok till mig själv just nu. Ligger så fruktansvärt mycket back vid det här laget, så blir det när man ligger på typ minimum i dagpenning för föräldraledigheten. Har mer i ordinarie räkningar än i inkomster, så här blir det inte till att unna sig själv något innan jag fått tag på ett jobb som är på mer än bara timmar. Finns så mycket jag vill ha, men inget jag just nu har råd med. Om man ändå kunde göra som sambon, som unnar sig själv saker nästan varje dag. Läsk, cigg (fast inte just de sakerna till mig, slutade röka i maj och slutade med läsk för mer än ett decennium sedan), lite nya kläder någon gång, eller bara kunna köpa något som filmer helt spontant. Jaja. Jag har ju åtminstone Julius som håller mig rätt nöjd och glad ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0