Puss in Boots

Igår var jag på bio med syster-yster. Första gången hemifrån utan lillen i släptåg, och det kändes enormt konstigt! Jag är så van vid att ha honom med mig överallt, först låg han i magen och sprattlade, och de senaste sju veckorna har han följt med överallt i vagnen. Jag fick nästan lite dåligt samvete för att jag lämnade honom, kände mig som en dålig mamma för att jag var iväg i nästan tre timmar.

Jag lämnade honom inte ensam i alla fall, hans pappa var hemma, plus att jag bett min mamma att komma och hjälpa till. Tyvärr litar jag inte på att sambon kan ta lillen ensam i några timmar, speciellt inte kvällstid. Och se, hur rätt jag tänkte! Mamma sa att han somnat nästan direkt, medan lillen däremot var vaken större delen utav tiden jag var borta. Så mamma satt och gick med skrutt, medan sambon sov på soffan. Gick knappt att väcka honom när jag kom hem ens, lyckades precis få honom att ställa sitt alarm bara (han jobbar extra idag).
Så jag är tacksam att mamma ställde upp, sent en fredag kväll. Hon hade till och med lyckats få lillen att somna i sin egen säng, där han sov till två-tiden. Jag var hemma vid kvart över tolv, då satt mamma vid hans säng med honom. Gulligt :)

Det var i alla fall väldigt trevligt att komma hemifrån lite, och göra något med bara syrran. Även om jag knappt kunde sluta tänka på, och oroa mig för, lillen. Men min syster är väldigt trevlig! Och filmen; Mästerkatten , var både söt och rolig. Lite blandade sagor i handlingen, och massa söta kissekatter :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0