Höftproblem

Ibland känner jag mig extra gammal. Man har ju redan börjat känna av att man bara blir äldre på vissa sätt, men ibland känner jag mig gammal-gammal. Som en tant. Inte bara det här att man tänker "det var bättre förr", eller "dagens ungdom", utan det är även mina höfter som gör det. Speciellt den högra.


Var ute på promenad igår, gick ner mot stan, träffade en kompis och promenerade runt Rocksjön med honom. Ja, och skrutten i barnvagnen såklart. Runt halvvägs runt sjön, började jag få ont i höften. Känns som man måste halta lite grann för att det ska göra mindre ont. Jag envisas med att jag ska fortsätta gå, ändå till Kilalléns busshållsplats, för att ta bussen hem därifrån. Nu i efterhand tänker jag att jag inte borde envisats. Jag har sjukt ont i höften idag också. Det vill inte gå över! Istället gör det till och med ont att ställa sig upp. Normalt, när jag får ont i höften, brukar det gå över efter ett par timmars vila. Som längst över natten. Inte denna gången. Jag kan fortfarande inte gå normalt, och då är jag ändå bara hemma. Hade tänkt åka till A6 för att köpa leggins och kika lite, men det lär inte hända nu...


Jag blir så trött på mina höfter ibland. Javisst är de bra att ha, men kan de inte sluta krångla? Visst, det var ett bra tag sedan jag hade såhär ont senast, men ändå. Helst skulle jag slippa problemen helt. Tror inte någon vill ha problem med sådant som gör att de inte kan göra vardagliga sysslor, inte kan hitta på sådana enkla saker som att kika i affärer, eller bara gå mellan två rum hemma.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0