Helt otroligt!

Undrens tid är inte förbi! Eller, det där kanske är lite att överdriva, men för mig kändes det nästan helt overkligt. Lillen gick inatt nästan sju timmar utan att äta, vad hände där egentligen? Han måste varit helt utmattad! Somnade någon gång runt tolv-tiden, och började vakna till vid halv tre ungefär... Trött som jag är, hoppar jag ju då inte upp med en gång, utan väntar och ser om han verkligen vaknar medan jag själv försöker piggna till tillräckligt för att ta upp honom för att kolla blöja etc. Dock somnar vi båda om istället, och nästa gång han börjar sprattla sådär som han gör när han börjar vakna, är klockan redan halv sju! Jag trodde jag sett fel och var tvungen att kolla extra noga. Vad hände liksom? Hur somnade vi båda om utan att han ätit? Helt galet, jag själv måste ha sovit runt fem timmar i alla fall inatt. Plus ytterligare någon halvtimme hit och dit under förmiddagen, då lillen somnade om efter matningarna som följde därpå. Runt en timme åt gången...

Stackaren måste ha varit helt slut! Jag har länge känt mig nästan helt slut, men han? Han verkar alltid för pigg för sin ringa ålder. Men ja... Jag tackar och tar emot för natten som var. Hoppas det fortsätter åt det här hållet, inte nödvändigtvis så många timmar utan matning, men i alla fall fyra-fem. Skulle sju timmar bli det nya, skulle jag vara oerhört tacksam, men jag ska inte kräva för mycket av skrutten. Han är trots allt söt ändå :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0