Födelsedagsfirande

Idag körde vi firande utav mig. Lite mer ordentligt, med god mat, tårta, familj och presenter. Syster-yster sov över och hjälpte till med lillen, att hämta tårtan och handla lite nödvändigheter på Willys. Till exempel sallad till Ceasarsalladen jag skulle göra... Vid två-tiden kom mamma och syster J, och vi kunde börja äta inte alltför långt efter det. Mysigt sällskap, och bra presenter. Brödrost, vitaminer, hudkräm, strumpor och hårborttagning från mamma. Lite kläder (tights/leggings samt top) och en axelväska från syster-yster. Plånbok och typ tvättsvamp från syster J. Jag är nöjd! :)



Det gick inte helt friktionsfritt att blanda salladen, men
den innehöll roman-och bladsallat, kyckling, bacon,
hemmagjorda krutonger samt körsbärstomater. Äkta
parmesanost serverades till, och så gjorde även
vitlöksbaguetter.





Min söta (i dubbel bemärkelse) tårta. Köptes på Bernards,
och innehöll kladdkaka, vaniljpannacotta och massor utav
hallonmousse. Bitarna på kanten är gjorda på vit choklad.




Lillen gjorde helknasiga miner, kanske tyckte han att
det hela var för mycket och himlade med ögonen för det.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0